söndag 5 oktober 2014

Dr. John R Lee berättar om progesteron

Många kvinnor idag lider i det tysta av progestoron brist eller östrogen dominans.
Jag har själv stött på många unga kvinnor med dessa problem och stått hjälplös inför hur dessa skulle få hjälp.
Nu drabbades jag själv 2014 har varit ett svårt år med hormonella obalanser.
Menopaus väldigt tidigt ?? Ja dels det men det är inte så enkelt.
Förra vintern fick jag ont i halsen (sköld körteln) sen blev lungorna igen slammade.
Inflamationerna härjade i hela kroppen. Utan på det så började jag bada i svett,svår konstant PMS och deppretionen kom som en brev på posten.

Jag fick lyckligtvis snabbt hjälp (råd av obekant vän på nätet) och köpte på prov progestreron kräm.
Livet tappar mening om man ska ligga med svåra kramper i ryggen.

Jag blev inte bra, krämen hjälpte massor mot rent akuta besvär som blev mentala.
Det har tagit mej ett år av mitt liv att finna ut att jag även blivit mjölkprotein allergiker.
Jag har nämligen även gått hos en kiropraktor för att få ordning på mina benknotor efter bilolycka för 15 år sen. Jag trodde att justeringarna drog igång inflamationerna (vilket dom gjorde) men det var inte bara det.

Nu har jag mått ganska bra i några veckor utan mjölkproteiner och tar uppehåll i progester-all krämen ( som ska motsvara menstruation) mitt uppehåll kommer att bli kort, för sist tog det flera veckor att finna balans igen. Detta var på grund av inflamationerna som mjölk proteinet skapar i min kropp. Jag läker nu sakta från något som förvandlats till autoimun sjukdom.


DDT och roundup samt den breda soppa av kemikalier vi utsätts för har skapat dessa problem.
DDT är sen länge förbjudet hos oss men import mat kan innehålla DDT än idag.
Nya komponenter är genmodifierade produkter i maten som även dessa stör framför allt mag tarm kanalen.

John R Lee började använda progesteron för att se hur det påverkade benskörhet hos kvinnor, resultatet blev oväntat då hans patienter rapporterade att andra besvär försvunnit med krämen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar